Historia wagonu Po II Wojnie Światowej w wielu miastach, zniszczenia sieci tramwajowych były bardzo rozległe, a ilostan sprawnego taboru został bardzo uszczuplony w wyniku działań
Czytaj więcejHistoria wagonu Wagony silnikowe rodziny N oraz ich doczepy bierne typu ND, miały stanowić tylko etap przejściowy w powojennej odbudowie i rozwoju komunikacji tramwajowej w
Czytaj więcejHistoria wagonu Dostarczane od 1989 roku do Krakowa tramwaje silnikowe serii Tw200 z Norymbergi oraz 6 lat później przegubowe Tw300, znane szerzej w Krakowie jako
Czytaj więcejHistoria wagonu W połowie lat ’30 XX wieku, stolica świeżo odrodzonego państwa polskiego zaczęła wychodzić z kryzysu gospodarczego, dzięki czemu mogła zacząć snuć ambitne plany
Czytaj więcejHistoria wagonu Przed II Wojną Światową poszczególne miasta znajdujące się na obecnym terytorium Polski miały indywidualny dla każdej sieci tabor tramwajowy, natomiast po zakończeniu działań
Czytaj więcejHistoria wagonu Uwolnienie gospodarki w 1989 roku umożliwiło polskim miastom odnowienie swojego taboru poprzez sprowadzenie używanych pojazdów zza zachodniej granicy. Kraków jako pierwszy zdecydował się
Czytaj więcejHistoria wagonu Okres I Wojny Światowej był czasem zastoju inwestycji w Gdańsku, spowodowanym kryzysem ekonomicznym i zniszczeniami wojennymi, jednak w połowie lat dwudziestych udało się
Czytaj więcejHistoria autobusu Na początku lat ’90 XX wieku, w związku ze zmianami ustrojowymi w Polsce, przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej rozpoczęły poszukiwanie nowych sposobów pozyskania taboru. Skończyła
Czytaj więcejHistoria wagonu W 1959 roku rozpoczęto w Polsce produkcję pierwszych szybkobieżnych tramwajów, oznaczonych symbolem 13N. Wagony, które w różnych odmianach dostarczono w liczbie ponad 840
Czytaj więcejHistoria wagonu Po II Wojnie Światowej w naszym kraju było pilne zapotrzebowanie na dużą liczbę solidnych, tanich i prostych wagonów, aby wyrównać duże straty spowodowane
Czytaj więcej