Category Archives: Aktualności

Zatrzęsienie zabytków w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej

Dzisiaj (22.07) Krakowska Linia Muzealna opanujowała Kraków!

Na linie wyjechało równocześnie aż 11 zabytkowych pojazdów, co jest absolutnym rekordem w historii Krakowa. W ramach linii „0” z Muzeum Inżynierii Miejskiej do Cichego Kącika pojechał zmodernizowany skład Konstal N+ND #20+511, kótry później uległ awarii i został podmieniony na SN2 #87, a do Kopca Wandy wyjechał MAN T4+B4 #220+527.

Dodatkowo, na historycznej trasie o numerze „15” z Cichego Kącika do Kopca Wandy pojawiły się: Konstal 102N #203, Konstal 102Na #210, a także MAN GT6 #187.

Zabytkowe autobusy z kolei wyjechały na trasę oznaczoną jako „B”, z Dworca Głównego do Kombinatu przez Rondo Barei. Obsługiwały ją pojazdy: Ikarus 280.26… Czytaj więcej / Read more... “Zatrzęsienie zabytków w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej”

MAN GT6 debiutuje oficjalnie na Krakowskiej Linii Muzealnej

Jak co tydzień informujemy, że w najbliższą niedzielę na linię 0 wyjadą:
Do Cichego Kącika: LH+PN2 (#1076+524).
Do Kopca Wandy: MAN GT6 (#187).

I tutaj mała ciekawostka: MAN GT6 po raz pierwszy oficjalnie wyjdzie na linię 0 – wcześniej, w roku 2014 wyjechał jako rezerwa za manualny skład „eNek” na odcinku Struga – Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Zapraszamy!

Na linii muzealnej kolejny debiut już w tą niedzielę!

Zapraszamy na Krakowską Linię Muzealną, gdyż w najbliższą niedzielę (24.062018) wyjedzie nowoodremontowana przyczepa MAN B4 #527 w składzie z wagonem MAN T4 #220. Skład będzie realizował kursy do Kopca Wandy, natomiast do Cichego Kącika pojedzie Konstal 102N #203. Również w tą niedzielę wyjadą zabytkowe autobusy. Będą one realizowały kursy na specjalnej linii 544, relacji Cichy Kącik – Nowy Bieżanów Południe. Na linię wyjadą Ikarusy 280.26 #34260 oraz #24575, Scania CN113ALB #38030 oraz Jelcz 021 #549.

Krakowska Linia Muzealna 2018 już ruszyła!

Jak w każdy sezon wakacyjny, niezmiennie od 2003 roku, ruszyła dzisiaj Krakowska Linia Muzealna.

W tym roku rozpoczęła się imprezą w zajezdni Nowa Huta, gdzie była możliwość między innymi zwiedzania, czy przejzadu tramwajem przez myjnię. Następnie zabytkowe tramwaje wyjechały na miasto w uroczystej paradzie z zajezdni do Muzeum Inżynierii Miejskiej.

Paradę prowadził skład SN1+PN3, zaraz za nim jechał skład N+ND i Tw269+ND, a na samym końcu jechały składy obsługujące dzisiejszą linię zero, czyli SN2+PN2 i 102Na+102NaD.