Historia wagonu Praca przedsiębiorstw komunikacyjnych jest bardzo ściśle powiązana nie tylko z ich podstawową działalnością, jaką jest przewożenie ludzi i towarów. Przedsiębiorstwa te same w
Czytaj więcejHistoria wagonu Te małe wagoniki tramwajowe, oznaczone w Krakowie serią SN4, były drugim już sprowadzonym do miasta, przez władze okupacyjne Generalnej Gubernii, używanym typem wagonów
Czytaj więcejHistoria autobusu Uruchomiona w Krakowie, w 1882 roku, komunikacja tramwajowa odniosła duży sukces, jednakże bardzo szybko okazała się niewystarczająca. Torowiska tramwajowe miały ograniczone możliwości techniczne,
Czytaj więcejHistoria autobusu Autobusy serii SAN H01 były produkowane w Sanockiej Fabryce Autobusów „Autosan” na przełomie lat ’50 i ’60 XX wieku. Stanowiły owoc wieloletnich prac
Czytaj więcejHistoria wagonu Uwolnienie gospodarki w 1989 roku umożliwiło polskim miastom odnowienie swojego taboru poprzez sprowadzenie używanych pojazdów zza zachodniej granicy. Kraków jako pierwszy zdecydował się
Czytaj więcejHistoria wagonu Wagon ten jest owocem prac polskich inżynierów, którzy chcieli zaprojektować nowoczesny, szybkobieżny tramwaj, będący dla polskich miast następcą tramwaju typu „N”. Jednakże droga
Czytaj więcejHistoria wagonu Przed II Wojną Światową poszczególne miasta znajdujące się na obecnym terytorium Polski miały indywidualny dla każdej sieci tabor tramwajow, natomiast po zakończeniu działań
Czytaj więcejHistoria wagonu Przed II Wojną Światową poszczególne miasta znajdujące się na obecnym terytorium Polski miały indywidualny dla każdej sieci tabor tramwajowy, natomiast po zakończeniu działań
Czytaj więcejHistoria wagonu Przed II Wojną Światową poszczególne miasta znajdujące się na obecnym terytorium Polski miały indywidualny dla każdej sieci tabor tramwajowy, natomiast po zakończeniu działań
Czytaj więcejHistoria wagonu Tramwaje typu PN2 zostały wyprodukowane na przełomie 1938 i 1939 roku w Galicyjskim Towarzystwie Budowy Wagonów i Maszyn w Sanoku. Jak wskazuje oznaczenie,
Czytaj więcej