Historia autobusu Przegubowe autobusy budapesztańskiej marki Ikarus były dostarczane do wszystkich większych przedsiębiorstw komunikacyjnych na terenie Polski w latach 1980-1991. W porównaniu do powszechnie eksploatowanych
Czytaj więcejAktualności
Historia autobusu Pierwsze dwie dekady po zakończeniu działań wojennych w 1945 roku były dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego bardzo skomplikowane, ale zarazem z tego samego powodu
Czytaj więcejHistoria autobusu Sukces małolitrażowych samochodów dostawczych marki Nysa, spowodowany bardzo dużym zapotrzebowaniem na tego typu samochody, prostą konstrukcja bazującą na samochodzie osobowym Warszawa, przełożył się
Czytaj więcejWitamy Drodzy Czytelnicy! Po dość długiej przerwie wracamy do Was z garścią nowych artykułów. Mamy nadzieję, że wynagrodzą one chociaż trochę czas jaki musieliście czekać
Czytaj więcejHistoria autobusu W 1989 roku, kiedy polska gospodarka otworzyła się na kraje zza tak zwanej „Żelaznej Kurtyny“, Kraków jako jedno z pierwszych polskich miast wykorzystał
Czytaj więcejW dniu dzisiejszym zapraszamy Państwa do przeczytania zapowiadanego wcześniej artykułu o nowoodbudowanym dla naszego miasta tramwaju, mianowicie gdańskim „Ringu” którego remont się niedawno zakończył. Nowy
Czytaj więcejMamy przyjemność zaprezentować nowe opisy do kolejnych zabytkowych wagonów w Krakowie: holownika BT-1 oraz lory ND. Skład został odremontowany w grudniu 2016 przez MPK Kraków
Czytaj więcejW Krakowie przez wiele lat ewoulował i wykształcał się jednolity schemat numeracji linii tramwajowych i autobusowych. Żeby był on intuicyjny i jednoznacznie wskazywał na rodzaj
Czytaj więcejHistoria wagonu Praca przedsiębiorstw komunikacyjnych jest bardzo ściśle powiązana nie tylko z ich podstawową działalnością, jaką jest przewożenie ludzi i towarów. Przedsiębiorstwa te same w
Czytaj więcejOd dzisiaj nasi czytelnicy na wszystkich stronach SHiFT-u korzystają z bezpiecznego połączenia ze stroną przy użyciu protokołu HTTPS. Dzięki temu mogą Państwo w trakcie odwiedzania
Czytaj więcej