Kronika kursowania Krakowskiej Linii Muzealnej
Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich brygad, jakie były obsługiwane w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej od momentu jej powstania, a także pojazdów jakie je obsługiwały. Aby zapoznać się z konkretną tabelą, proszę znaleźć interesujący sezon linii muzealnej, a następnie rozwinąć sekcję “tramwaje”, bądź “autobusy”. Serwis będzie aktualizowany na bieżąco, a w przyszłości zostanie uzupełniony o bardziej szczegółowe dane dotyczące kursowania zabytkowych tramwajów i autobusów w poprzednich latach.
Data ostatniej aktualizacji: 19.03.2020
Rok 2018
W 2018 roku Krakowska Linia Muzealna zaczęła się nieco wcześniej niż dotychczas, ponieważ pierwsze kursy wyruszyły na krakowskie tory już w drugi weekend czerwca. Dodatkowo, wyjazd zabytkowych tramwajów na ulicę został poprzedzony małą paradą zabytkowych tramwajów z Zajezdni Nowa Huta do pętli przy ul. Św. Wawrzyńca. Dodatkowo, swoją premierę na KLM miał skład stodwójek ze świeżo odremontowaną przyczepą 102NaD #155, a także norymberska przyczepa B4 #527, tymczasowo połączona z wozem muzealnym T4 #220.
Dzień | 0-01 | 0-02 |
---|---|---|
10.06 | SN2+PN2 #87+530 | 102Na+102NaD #210+155 |
17.06 | N+ND #20+511 | Tw269+ND #272+538 |
24.06 | N+ND #20+511 (za skład T4+B4) | 102N #203 |
1-04A: 102Na+102NaD #210+155; 1-05A: T4+B4 #220+527 | ||
1.07 | 102N #203 | SN2+PN2 #87+530 |
8.07 |
LH+PN2 #1076+524 |
GT6 #187 |
15.07 |
Tw269+ND #272+538 |
N+ND+PN2 #20+511+530 |
22.07 |
N+ND #20+511 (awaria) SN2 #87 |
T4+B4 #220+527 |
|
||
29.07 |
SN2+PN2 #87+530 |
102N #203 |
5.08 |
T4 #220 |
GT6 #187 |
12.08 |
GT6 #187 |
102Na #210 |
15.08 | Tw269+ND #272+538 | N+ND #20+511 |
19.08 |
N+ND #20+511 |
102N #203 |
26.08 |
N+ND #26+538 |
— |
2.09 |
LH+ND #1076+538 |
— |
9.09 |
Tw269+ND #272+538 |
N+ND+PN2 #20+511+530 |
16.09 |
SN2+PN2 #87+530 |
102N #203 |
23.09 |
N+4ND #26+573 |
T4+B4 #220+527 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
24.06 | 544 (Nowy Bieżanów Południe – Cichy Kącik) |
544-02 |
Jelcz 021 #549 |
544-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
544-06 |
Scania CN113ALB #38030 | ||
544-08 |
Ikarus 280.26 #24575 | ||
22.07 | B (Rynek Główny – Kombinat) |
B-02 |
— |
B-04 |
— |
||
15.08 | 505 (Cracovia Stadion – Mników Skały) |
505-02 |
— |
505-04 |
— |
||
2.09 | 100 (Salwator – Kopiec Kościuszki)
101 (Osiedle Podwawelskie – Kopiec Kościcuszki) |
— |
— |
— |
— |
||
23.09 | 115 (Zajezdnia Płaszów – Witkowice) |
115-02 |
— |
115-04 |
— |
Rok 2017
W 2017 roku linia muzealna przeżyła kilka debiutów na swojej trasie. Do obsługi linii “0” dołączył tramwaj DWF Tw269 “Ring” z Gdańska, a specjalnie dla niego przyczepa ND #538 zyskała czerwone barwy nawiązujące do krótkiego okresu w latach ’50 kiedy tak malowano część krakowskich tramwajów. Dodatkowo, do ruchu po 5 latach stania na bocznym torze, wrócił wagon 102Na #210. Jeśli zaś chodzi o autobusowe nowości, to MPK zaprezentowało zabytkowego Ikarusa 620.54, Jelcza M11 #12240 pochodzącego z Sochaczewa, a także Nysę 522M. Po raz pierwszy w ramach KLM tramwaje poza linią “0” wykonały kursy na specjalnie utworzonej linii tramwajowej o numerze “28”, a nie na wybranych brygadach regularnej linii. Tam także swój debiut w planowej obsłudze linii muzealnej miał MAN GT6 #187, który dotychczas pojawił się tylko rezerwowo na jednym z kursów “zerówki”.
Dzień | 0-01 | 0-02 |
---|---|---|
25.06 | SN4+PN3 #151+555 | N+ND #20+511 |
2.07 | SN2+PN2 #87+530 | 102Na #210 |
9.07 | Ring+ND #272+538 | N+ND+PN2 #20+511+530 |
16.07 | LH+ND #1076+524 | 102N #203 |
22.07 | 28-01: GT6 #187; 28-02: 102Na #210; 28-03: 102N #203 | |
23.07 | N+PN2 #26+530 | SN2+PN2 #87+524 |
30.07 | SN2+PN2 #87+524 | T4 #220 |
6.08 | Ring+ND #272+538 | 102Na #210 |
13.08 | LH+PN2 #1076+530 | 102N #203 |
15.08 | SN2+PN2 #87+524 | N+ND #20+511 |
20.08 | Ring+ND #272+538 | 102Na #210 |
27.08 | LH+ND #1076+538 | 102N #203 |
3.09 | SN2+PN2 #87+524 | N+ND+ND #20+511+538 |
10.08 | LH+PN2 #1076+530 | T4 #220 |
17.09 | Ring+ND #272+538 | 102Na #210 |
24.09 | SN4+PN3 #151+555 | N+ND #20+511 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
25.06 | 190 (Cichy Kącik – Plac Bohaterów Getta – Cichy Kącik) | 190-02 | Ikarus 280.26 #34260 |
190-04 | Jelcz 021 #549 | ||
190-06 | Jelcz 272MEX #341 | ||
190-08 | Ikarus 620.54 #118 | ||
22.07 | 423 (Mistrzejowice – Szpital Żeromskiego) | 423-02 | Ikarus 260.04 #45151 |
423-04 | Ikarus 620.54 #118 | ||
423-06 | Jelcz 272MEX #341 | ||
15.08 | D (Cracovia Stadion – Wieliczka Kampus) | D-02 | Ikarus 260.04 #45151 |
D-04 | Jelcz 272MEX #341 | ||
D-06 | Ikarus 620.54 #118 | ||
D-08 | SAN H01B #86 | ||
3.09 | 119 (Dworzec Główny Zachód – Borek Fałęcki) | 119-02 | Jelcz 021 #549 |
119-04 | Scania CN113ALB #38030 | ||
119-06 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
119-08 | Ikarus 620.54 #118 | ||
24.09 | 198 (Aleja Przyjaźni – Dworzec Płaszów) | 198-02 | Ikarus 260.04 #45151 |
198-04 | Jelcz M11 #12240 | ||
198-06 | Ikarus 280.26 #24575 | ||
198-08 | Jelcz 272MEX #341 | ||
M (Muzeum Inżynierii Miejskiej – Rynek Główny) | M-02 | Nysa N59M #28 | |
M-04 | Nysa 522M #803 |
Rok 2016
Dzień | 0-01 | 0-02 |
---|---|---|
19.06 | SN1+PN3 #37+555 (pierwsze kółko)
| N+ND #20+511 |
26.06 | SN2+PN2 #87+530 | 102N #203 |
03.07 | LH+PN2 #1076+524 | N+ND+PN2 #20+511+530 |
10.07 | SN2+PN2 #87+530 | 102N #203 |
17.07 | N+ND #26+538 | N+ND #20+511 |
22.07 | 16-04: N+ND #20+511; 16-05: 102N #203 | |
07.08 | SN4+PN3 #151+555 | 102N #203 |
14.08 | N+ND #20+511 | SN2+PN2 #87+530 |
15.08 | SN2+PN2 #87+530 | T4 #220 |
21.08 | LH+PN2 #1076+524 | 102N #203 |
28.08 | SN2+PN2 #87+530 | N+ND+ND #20+511+538 |
04.09 | T4 #220 | 102N #203 |
11.09 | LH+PN2 #1076+524 | N+ND #20+511 |
18.09 | SN4+PN3 #151+555
| 102N #203 |
*Z racji ŚDM przez 2 tygodnie brak kursów.
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
26.06 | L (Cichy Kącik – Kryspinów- Cichy Kącik) | L-02 | Jelcz 272MEX #341 |
L-04 | Jelcz 021 #549 | ||
L-06 | Ikarus 260.04 #45151 | ||
L-08 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
22.07 | 136 (Mistrzejowice – Kombinat) | 136-02 | Ikarus 260.04 #45151 |
136-04 | Jelcz 272MEX #341 | ||
136-06 | San H01B #86 | ||
15.08 | T (Cracovia Stadion-Tyniec Kamieniołom) | T-02 | Ikarus 280.26 #34260 |
T-04 | Jelcz 021 #549 | ||
T-06 | Ikarus 280.26 #24575 (awaria)
Solaris Urbino 12 (rezerwowy) Jelcz 272MEX #341 (podmiana) | ||
T-08 | San H01B #86 | ||
18.09 | F (Rynek Podgórski – Kombinat) | F-02 | Ikarus 280.26 #24575 |
F-04 | Ikarus 260.04 #45151 | ||
F-06 | Jelcz 272MEX #341 | ||
F-08 | Jelcz 021 #549 |
Rok 2015
Dzień | 0-01 | 0-02 |
---|---|---|
28.06 | LH #1076
102N#203 |
N+ND #20+511 |
05.07 | 102N #203 | SN2+PN2 #87+524 |
12.07 | SN2 #87 | N+ND+ND #20+511+538 |
19.07 | LH #1076 | 102N #203 |
26.07 | T4 #220 | SN2+PN2 #87+530 |
02.08 | 102N #203 | N+ND #20+511 |
09.08 | LH #1076 | N+ND+PN2 #20+511+530 |
15.08 | SN2+PN2 #87+524 | 102N #203 |
16.08 | LH #1076 | SN2+PN2 #87+524 |
23.08 | 102N #203 | N+ND+PN2 #20+511+530 |
30.08 | T4 #220 | SN2+PN2 #87+524 |
06.09 | SN2 #87 | 102N #203 |
13.09 | SN2 #87 | N+ND #20+511 |
20.09 | LH+PN2 #1076+524 | N+ND #20+538 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
28.06 | 140 (Os. Podwawelskie – Cichy Kącik) | 140-02 | Jelcz 021 #549 |
140-04 | Jelcz 272MEX #341 | ||
140-06 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
15.08 | B (Kombinat – Chełm) | B-02 | Jelcz 272MEX #341 |
B-04 | Ikarus 280.26 #24575 | ||
B-06 | Jelcz 021 #549 | ||
B-08 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
B-10 | San H01B #86 | ||
20.09 | 114 (Os. Podwawelskie – Krowodrza Górka) | 114-02 | Jelcz 272MEX #341 |
114-04 | Jelcz 021 #549 | ||
114-06 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
114-08 | San H01B #86 |
Rok 2014
Dzień | 0-01 |
---|---|
29.06 | N+ND+ND #20+511+538 |
06.07 | SN2+PN2 #87+530 |
13.07 | LH #1076 kursy do Cichego Kącika N+ND #20+511 kursy do Kopca Wandy |
20.07 | 102N #203 kursy do Cichego Kącika N+PN2 #26+524 kursy do Kopca Wandy |
27.07 | T4 #220 kursy do Cichego Kącika SN2+PN2 #87+530 kursy do Kopca Wandy |
03.08 | N+ND #26+538 awaria na Placu Centralnym GT6 #187 awaryjnie za N+ND na trasie Struga – MIM SN2+PN2 #87+524 wyjazd z MIM za GT6 |
10.08 | SN2+PN2 #87+530 |
15.08 | N+ND #20+511 |
16-01: GT6 #187; 16-02: 102N #203; 16-03: T4 #220 | |
17.08 | SN2+PN2 #87+530 |
24.08 | LH #1076 kursy do Cichego Kącika SN2+PN2 #87+530 kursy do Kopca Wandy |
31.08 | SN1+PN3 #37+555 kursy do Cichego Kącika N+ND+ND #20+511+538 kursy do Kopca Wandy |
07.09 | N+ND #20+511 |
14.09 | N+ND #20+511 |
21.09 | N+ND+ND #20+511+538 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
29.06 | 502 (Cracovia Stadion – Plac Centralny) | 502-02 | Jelcz 021 #549 |
502-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
502-08 | Jelcz 272MEX #341 | ||
15.08 | C (Nowy Bieżanów Płd. – Rynek Główny) | C-02 | Jelcz 272MEX #341 |
C-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
C-06 | San H01B #86 | ||
21.09 | M (Rynek Główny – Muzeum Inżynierii Miejskiej) | M-02 | Nysa N59M #28 |
M-04 | Autosan H6-06 #10108 | ||
M-06 | San H01B #86 |
Rok 2013
Dzień | 0-01 |
---|---|
30.06 | SN2+PN2 #87+530 |
07.07 | SN1+PN3 #37+555 (pierwszy i ostatni kurs do Cichego Kącika) SN2+PN2 #87+530 |
14.07 | T4 #220 do Cichego Kącika 102N #203 do Kopca Wandy (po awarii T4, wagon 102N wykonywał wszystkie kursy) |
21.07 | N+ND #20+511 |
28.07 | SN2+PN2 #87+530 (pormiana z powodu upału) N+ND #26+538 (awaria) N+ND #20+511 (podmiana) |
04.08 | LH #1076 (kursy do Cichego Kącika) N+ND+ND #20+511+538 (kursy do Kopca Wandy) |
11.08 | N+PN2 #26+524 |
15.08 | 102N #203 |
18.08 | SN2+PN2 #87+530 |
25.08 | N+ND #26+538 SN1 #37 (ostatni kurs do Cichego Kącika) |
01.09 | LH #1076 (pierwsze dwa kursy do Cichego Kącika) N+ND+ND #20+511+538 (kursy do Kopca Wandy i ostatni kurs do Cichego Kącika) |
09.09 | N+ND #20+511 |
15.09 | SN2+PN2 #87+530 |
22.09 | N+ND+ND #20+511+538 SN1+PN3 #37+555 (ostatni kurs do Cichego Kącika) |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
30.06 | B (Cracovia Stadion – Kombinat) | B-02 | Jelcz 021 #549 |
B-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
B-06 | Jelcz 272MEX #341 | ||
21.07 | A (Rynek Główny – Kombinat) | A-02 | Jelcz 021 #549 |
A-04 | Jelcz 272MEX #341 | ||
15.08 | C (Nowy Bieżanów Płd. – Azory) | C-02 | Jelcz 272MEX #341 |
C-04 | Jelcz 021 #549 | ||
C-06 | San H01B #86 | ||
31.08 | E (Most Grunwaldzki – Mistrzejowice) | E-02 | Jelcz 272MEX #341 |
E-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
22.09 | D (Os. Kurdwanów – Plac Centralny) | D-02 | Jelcz 021 #549 |
D-04 | Ikarus 280.26 #34260 | ||
D-06 | San H01B #86 |
Rok 2012
Dzień | 0-01 |
---|---|
01.07 | SN1+PN3 #37+555 (pierwszy kurs do Cichego Kącika) N+ND #20+511 |
08.07 | SN2+PN2 #87+530 |
15.07 | SN2+PN2 #87+530 |
22.07 | N+ND #20+511 |
17-03: 102N #203 | |
29.07 | N+ND #26+538 |
05.08 | SN2+PN2 #87+530 |
12.08 | 102N #203 |
15.08 | LH #1076 (pierwszy i ostatni kurs do Cichego Kącika) N+ND #20+511 |
19.08 | N+PN2 #26+524 |
26.08 | 102N #203 |
02.09 | SN2+PN2 #87+530 SN1+PN3 #37+555 (ostatni kurs do Cichego Kącika) |
09.09 | N+ND #20+511 |
16.09 | N+ND #26+538 |
22.09 | N+ND #20+511 102N #203 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
01.07 | 502 (Cracovia Stadion – Plac Centralny) | 502-02 | Jelcz 272MEX #341 |
27.07 | 132 (Nowy Kleparz – Kombinat) | 132-02 | Jelcz PR110 #21413 (KMKM Warszawa) |
132-04 | Jelcz 272MEX #341 | ||
132-06 | Ikarus 280.26 #DK260 | ||
132-08 | Jelcz 021 #549 | ||
15.08 | 153/453 (Szpital Żeromskiego – Osiedle Piastów/Prądnik Czerwony) | 153-04 | Jelcz 272MEX #341 |
02.09 | 105/405 (Dworzec Główny Zachód – Prądnik Czerwony/Cmentarz Batowice) | 105-04 | Jelcz 021 #549 |
105-06 | Ikarus 280.26 #DK260 |
Rok 2011
Dzień | 0-01 |
---|---|
03.07 | SN2 #87 |
10.07 | N #26 |
17.07 | LH #1076 |
24.07 | 102N #203 (awaria) SN2 #87 (ostatnie trzy kółka) |
31.07 | SN2+PN2 #87+530 |
07.08 | LH #1076 |
14.08 | SN2+PN2 #87+530 (kółka: 1 i 2,5 i 6) N+ND #20+538 (kółka 3 i 4) |
15.08 | T4 #220 |
21.08 | N #26 |
28.08 | SN2+PN2 #87+530 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
30.07 | 109 (Salwator – Bielany) | 109-01 | Jelcz 272MEX #341 |
15.08 | 127 (Powstańców Wielkopolskich – Płaszów Szkoła) | 127-04 | San H01B #86 |
158 (Powstańców Wielkopolskich – Podwierzbie)
127 (Powstańców Wielkopolskich – Płaszów Szkoła) |
158-04 | Jelcz 272MEX #341 | |
28.08 | 111/211 (Pleszów – Wolica Most/Chobot Leśniczówka) | 211-04 | Jelcz 272MEX #341 |
Rok 2010
Dzień | 0-01 |
---|---|
04.07 | N #20 |
11.07 | SN2 #87 |
18.07 | N #26 N+ND #26+538 (jedno kółko) SN2+PN2 #87+530 (jedno kółko) |
25.07 | LH #1076 |
01.08 | SN2 #87 |
08.08 | N+ND+PN2 #26+538+524 (awaria) SN2+PN2 #87+530 (wybrane kursy) LH #1076 (wybrane kursy) 102N #203 (wybrane kursy) |
15.08 | LH #1076 (awaria)
102N #203 (podmiana) |
22.08 | SN2 #87 |
29.08 | LH #1076 (awaria) N #26 (podmiana) |
2-01B: 102N #203 |
Autobusy
Rok 2009
Dzień | 0-01 |
---|---|
28.06 | SN1 #37 (awaria hamulców na 1 kółku) SN2 #87 (podmiana) |
05.07 | N+PN2 #26+524 |
12.07 | LH #1076 |
19.07 | SN2 #87 |
26.07 | N #26 |
02.08 | SN2 #87 |
09.08 | LH #1076 |
15.08 | SN2 #87 |
15-01A: 102N #203; 15-05A: 102Na #210 | |
16.08 | N #26 (pierwsze i drugie kółko) N+PN2 #26+524 (trzecie i piąte kółko) SN2+PN2 #87+530 (czwarte kółko) LH #1076 (szóste, siódme i ósme kółko) |
23.08 | LH #1076 (awaria) SN2 #87 (po podmianie) |
30.08 | SN1 #37 (wykolejony na skrzyżowaniu Straszewskiego/Piłsudskiego) SN2 #87 (po podmianie) |
Rok 2008
Rok 2007
Dzień | 0-01 | 0-02 |
---|---|---|
24.06 | LH #1076 | SN1 #37 |
01.07 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
08.07 | N+ND #20+538 | T4 #220 |
15.07 | LH #1076 | T4 #220 (rezerwa za 102Na ze złamanym pantografem podczas wyjazdu) |
22.07 | N+ND #20+538 | 102Na #210 |
29.07 | SN2+PN2 #87+530 | T4+B4 #127+527 |
05.08 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
12.08 | SN2+PN2 #87+530 | 102Na #210 |
15.08 | LH #1076 | N #20 |
19.08 | SN2+PN2 #87+530 | T4+B4 #127+527 |
26.08 | 0-01 LH #1076 (po awarii, ostatnie kółko wykonał rezerwowy skład 2x105Na) | N+ND #26+538 |
02.09 | N #20 | T4 #220 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
26.08 | 102 (Krowodrza Górka – Zakamycze) | 102-?? | Jelcz 272MEX #341 |
Rok 2006
Dzień | 18-01 | 18-02 |
---|---|---|
25.06 | 102Na #210 | N+ND #20+538 |
2.07 | 102N #203 | N+ND #20+538 |
9.07 | 102Na #210 | N+ND #20+538 |
16.07 | T4+B4 #127+527 | N+PN2 #20+530 |
23.07 | 102N #203 | SN2+PN2 #87+530 (awaria)
N #20 |
30.07 | 102Na #210 | N+ND #20+538 |
6.08 | T4+B4 #127+527 | N+PN2 #20+530 |
13.08 | T4 #220 | N+ND #20+538 |
15.08 | LH #1076 | SN2+PN2 #87+530 |
20.08 | T4 #220 | SN2+PN2 #87+530 |
Dzień | Linia | Brygada | Obsada |
---|---|---|---|
15.08 | 100 (Salwator – Hotel Pod Kopcem) | 100-01 | Jelcz 272MEX #341 |
Rok 2005
Dzień | 7-02 | 7-04 |
---|---|---|
25.06 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
3.07 | N+ND #20+538 | 102Na #210 |
10.07 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
17.07 | N+ND #20+538 | 102Na #210 |
24.07 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
31.07 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
07.08 | N+ND #20+538 | 102N #203 |
14.08 | N+ND #20+538 | 102Na #210 (awaria)
105Na #461+462 (rezerwa) |
15.08 | N+ND #20+538 | T4+B4 #127+527 |
21.08 | N+ND #20+538 | 102Na #210 |
28.08 | 7-01: T4+B4 #127+527; 7-02: N+ND #20+538; 7-03: 102Na #210; 7-04: 102N #203; |
Rok 2004
Dzień | 2-02 |
---|---|
27.06 | N+ND #20+538 (awaria ok. godziny 15)
105NG #682 (podmiana) |
04.07 | N+ND #20+538 |
11.07 | N+ND #20+538 |
18.07 | N+ND #20+538 |
25.07 | N+ND #20+538 |
1.08 | N+ND #20+538 |
8.08 | N+ND #20+538 |
15.08 | N+ND #20+538 |
22.08 | N+ND #20+538 |
29.08 | 2-02: N+ND #20+538; 2-03: T4+B4 #127+527 |